A chord programming model designed for Turkish Music Polyphony subject and its effectiveness level<p>Türk Müziği Çokseslendirme dersi için tasarlanan bir akor programlama çalışması ve etkililik düzeyleri

Authors

  • Ali Korkut Uludağ Atatürk University

Keywords:

Turkish Music, Harmony, Polyphony, Türk Müziği, Armoni, Çokseslendirme

Abstract

This research aims to determine effects of a chord programming model on students which was developed for Turkish Music Polyphony subject with different harmony types. Experimental process of the research was managed by the researcher over learning strategies based on chord programming study within the scope of “polyphony of Turkish folk songs belong to mode Huseyni series” subject. The study was conducted within 8 weeks with 28 students attending undergraduate program in Ataturk University, Kazım Karabekir Faculty of Education, Department of Fine Arts and Music Education Department. The study was designed with random research methods in which quantitative research methods are used predominantly. In the design, we used the Solomon Four Group Design which is regarded as the most valid complete model in terms of external and internal validity and Interview Technique which is applied to study group students. The control and experimental groups were generated through objective designation by considering equivalence test points.

At the end of the experimental process, data obtained from the interview forms which were applied to the study group students showed consistency with research results, and we found a statistically significant increase in the experimental groups in terms of students’ polyphonic singing skills for the Ballad of Yemen. 

 

Özet

Türk Müziği Çokseslendirme dersi için farklı armoni türleriyle hazırlamış bir akor programlama çalışma modelinin öğrenciler üzerindeki etkisini tespit etmek bu araştırmanın temel amacını oluşturmuştur. Araştırmanın deneysel işlem süreci, “Hüseyni makamı dizisine ait Türk halk ezgilerinin çokseslendirilmesi” konusu kapsamında akor programlama çalışmasına dayalı öğrenme stratejileri üzerinden araştırmacı tarafından kurgulanmıştır.

Çalışma, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı lisans programında öğrenim gören toplam 28 öğrenci ile 8 hafta içerisinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma, nicel araştırma yöntemlerinin baskın olarak kullanıldığı karma araştırma yöntemleri ile tasarlanmıştır. Bu tasarı içerisinde iç ve dış geçerliliği en yüksek tam model olarak kabul edilen “Solomon Dört Grup Modeli” ve çalışma grubu öğrencileri için uygulanan “Görüşme Tekniği” yer almıştır. Kontrol ve deney grupları, denklik testi puanları dikkate alınarak yansız atama yoluyla oluşturulmuştur. Deneysel işlem sonucunda çalışma grubu öğrencileri için uygulanan görüşme formlarından elde edilen veriler araştırma sonuçları ile tutarlılık göstermiş ve öğrencilerin “Yemen Türküsü” adlı eseri çok seslendirme becerilerinde istatistiksel açıdan deney grupları lehine anlamlı düzeyde bir artış belirlenmiştir.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Ali Korkut Uludağ, Atatürk University

Yrd. Doç. Dr., Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı

References

Akaçça, A. (2008). Türk Müziği’nde Çok Seslilik Üzerine Teorik Yaklaşımlar. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.

Albuz, A. (2011). Türk Müziğinde Çokseslilik Yaklaşımları. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Cilt/Vol.1 Sayı/No.1 (2011): 51-66.

Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (10. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Campbell, D. T., & Stanley, J. C. (1963). Experimental and quasi-experimental designs for research. Chicago: Rand McNally.

Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2011). How to design and evaluate research in education (8th ed.). New York: McGraw Hill Eucation.

Levent, N. (2009). Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni. (4. Baskı). İzmir: Bilim Ofset.

Sağer, T. & Eroy, C. (2014). Türk Müziği Makam Dizilerinin Modern Armoniyle Çok Seslendirilerek Piyano Eğitiminde Kullanılması. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 7, s. 409-420.

Sağlam, A. (2001). Türk Müziğinde Çokseslilik Uygulamaları ve İlerici Armonisi. (1. Baskı). İstanbul: Pan Yayıncılık.

Şaktanlı, C.S. & Özelma, Y. (2014). Eğitim Müziği Çok Seslendirme Yaklaşımları ve Yaklaşımların İlköğretim Müzik Dersi Kapsamında Kullanımı İle İlgili Örnek Uygulamalar. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, Cilt.4, Sayı.9, s. 43-58.

Tierney, R. & Simon, M. (2004). What’s still wrong with rubrics: Focusing on the contistency of performance criteria across scale levels. Pratical Assessment, Research and Evaluation, 9 (2).

Türkmen, U. (2007). Türk Müziğinde Çokseslilik Tartışmaları. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 177-194, s. 177-178.

Downloads

Published

2016-05-17

How to Cite

Uludağ, A. K. (2016). A chord programming model designed for Turkish Music Polyphony subject and its effectiveness level&lt;p&gt;Türk Müziği Çokseslendirme dersi için tasarlanan bir akor programlama çalışması ve etkililik düzeyleri. Journal of Human Sciences, 13(2), 2563–2576. Retrieved from https://j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/view/3792

Issue

Section

Music